![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ok, här kommer ännu en i raden av mina miljoner frågor :-D
Givet att jag nu skulle göra som det står i beskrivningen och börja med att overlocka alla delarna. När jag sedan syr ihop med en overlocksöm även där, blir det inte lite konstigt med två sådana sömmar om ni förstår? Om jag overlockar alla delar så sys den sömmen längst ut i kanten av tyget och när jag syr ihop så syr jag så långt in att jag lämnar sömnsmånen (1 cm i detta fall) till höger. Ja, detta är ju givet att jag skulle använda samma söm till att overlocka och sedan sy ihop med.. Ja, vad ska man säga, ibland hakar man upp sig på saker.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Visst är det lite krångligt innan det lossnar!
Alltså: Jag skulle INTE "overlocka" ALLT innan jag syr ihop utan sy ihop först och OM det behövs "overlockar/sicksackar" jag sömsmånen direkt efter det! De flesta "köpebeskrivningar" känns helt överarbetade i mina ögon! Så OM du behöver sicksacka för att tyget fransar sig så syr du fört ihop tex axelsömmen. sedan sicksackar du sömsmånen på samma sträcka. Sedan syr du på ärmkullen och sicksackar den osv, alltså behöver du INTE sicksacka allt innan du syr ihop. Det känns som om det skulle bli klumpigt att göra så! Jag förstår om det känns luddigt att få förklaringar skriftligt så ring mig gärna! Jag är hemma "jämt"! 0470-67838 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tro det eller ej, men jag tror poletten börjar ramla ner nu :-) Jag skippar overlockning/sicksackande av sömnsmånen till en början och syr ihop med den stretchigaste söm jag har.
Hur noga är det med sömsmånen, ska jag sy så att jag har "exakt" den centimeter sömnsmån (inräknad i mitt mönster) till höger om stygnen ifråga eller vad är vedertaget? Kör jag fast totalt när jag väl börjar sy (väntar på en stretchnål till symaskinen som jag bör ha imorgon) så slår jag kanske en signal :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:59.