![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Jag anväder tygspill som jag klipper i små bitar, det fungerar bra.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag har använt vanlig fiberfill.Många använder sand. jag har dock inte testat själv. Gissar att det kräver ganska tätt tyg så att inte sanden "läcker igenom".
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Jag hade en bit styropol/frigolit som jag klädde en gång för länge sen.. Fungerade jätte bra men försvann i nån flytt.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Om man använder ris så använder man okokt ris annars blir det dåligt.
Funkar dock inte bra med löst stickade/virkade saker ![]() För större saker kan man också använda ärtor. Men för en liten sak som nåldyna funkar nästan vad som helst... Bara det går att stoppa i nålarna och att det inte nöter ut nålarna. Jag har mina nålar i dessa där sortimentbyrå man kan köpa på Clabbe/Jula osv. ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Jag använder sand för det ger lite tyngd så nåldynan ligger kvar. Jag har också klistrat på lite sånt där gummi som man lägger under mattor eller småsaker för att de inte ska glida. Kommer inte på vad det heter nu.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Jag köper s.k. fågelsand på zoo-butiken (fågelsand är finare och tyngre än vanlig sand) och gör en innerpåse som jag fyller. Använder dessutom samma ide som Gidget Nåldynan ligger stadigt och nålarna blir dessutom slipade av sanden Sanden kostar ca 25 kronor litern.
![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:33.

Funkar dock inte bra med löst stickade/virkade saker 

Hybrid-visning