![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Man kan också använda valeriana som finns på hälsokosten om katten inte reagerar på kattmyntan.
Kan vara bra att veta att vissa katter kan bli lite agressiva precis när dom "knarkat" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Droppar så att man kan dutta ner hela leksaken. Luktar apa men katterna gillar det
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En liten fundering... är det så bra att ge katten hälsokostpreparat. Valeriana är ett lugnande medel gjort för oss människor och inte djur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Dum fråga men varför ska man använda kattmynta om katten blir lite lattjo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tror inte det är tänkt att ge katten myntan för att bli drogad. Däremot kan en spray med kattmynta få kissen att begripa att den ska klösa där på klösbrädan och inte på antika soffan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja där ser man. Nu förstår jag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Man ger ju inte valeriana eller kattmynta för att droga katten eller så. Utan vissa katter, inte alla, finner doften väldigt tilltalande. En del katter får samma effekt om man tvättar golven med klorin.
Men vill du tex att katten ska klösa på klösmöbeln och inte soffan kan man använda kattmynta eller valerianadroppar. Man droppar eller sprayar lite och förhoppningsvis gillar katten klösen mrer än soffan. En del katter är dock totalt likgiltiga inför mynta eller valeriana. Kattleksaker blir som nya med en droppe eller två. För det handlar ju inte om några mängder. Vissa katter kan bli så till sig att dom blir lite retliga/aggressiva precis när dom gått en mynta/valerianan mus. Speciellt om det är kattutställning. Så jag hoppas verkligen ingen tror att det är för att droga katten eller så. OT: kanske inte en så bra start på mitt medlemsskap på Sysidan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:35.