![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Lägg inte ner allt för mycket arbete med mönsterstickning etc. Åtminstone jag tänker använda och slita på min trasa, och tycker då att färgen och funktionen är viktigast.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har börjat sticka på en "trasa" men jag tycker den verkar
"sladdrig", hur "sladdrig" eller kraftig får den vara, kan någon som gjort disktrasor förut och vet att de funkar lägga ut en bild bara så man kan se "fastheten"på den. Har stickor enl banderollen. Kramizz/Doris L |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hellre sladdrig än fast säger jag. Är den för fast så tar det sån tid innan den torkar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har köpt stickad disktrasa. Den är rätstickad och inte alltför fast - lite åt "sladdrig"hållet. Den ska gå lätt att vrida ur och knöla ihop, dessutom torkar den fortare om den inte är för tjock. Har du rätt sticknr enl banderollen funkar det nog. Bomullsgarn är ju svårare att sträcka när man stickar, eftersom det är stumt. Men din trasa blir säkert bra! Lycka till!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
i sista minuten kanske men det här med swap är nåt alldeles nytt för mig så därav tvekan=okunskap!!!
Hänger på om jag nu får till någon. Ann ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Vad roligt, Välkommen!
Det är klart att du får till någon trasa, det är ju ganska exakt en månad tills att de ska vara klara och inskickade! Hur går det för alla? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har gjort en liten hög som jag ska tvätta tillsammans med med handdukar imorgon. Har inte bestämt mig för hur många jag "swappar"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Ojdå! Redan färdiga trasor! Jag har inte ens fått hem garn
![]() Beställde hem lite garn i tisdags som kanske kommer idag *jippiii* Eftersom det är frågan om återanvändbara trasor så är det ju lite miljövänligt. Tänkte jag skulle fortsätta på det spåret så jag beställde hem garn av ekologiskt odlad bomull ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
disktrasor, stickning, swap |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:27.