![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tack igen! Nu ska jag ta tag i mitt projekt med ny energi. Jag var faktiskt beredd att slänga in den i spisen, så jag slapp och se den, men nu känner jag nytt hopp....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Hoppas att det här lilla kan bli till lite hjälp. Byxorna som jag sydde i går, har helt raka sömmar i benen, ändå fick jag jacka sömsmånerna hela vägen. Overlocken drog ihop en aning. (jag kanske skulle ha ställt om maskinen lite) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Man kan rädda ganska mycket med att pressa. Fuktig trasa och press på sen tar du baksidan på en klädboste eller en annan obehandlad träbit och trycker mot sömmen. Då går fukten in i trät och sömmen blir slät och fin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Kan hålla med om att längre stygn är bättre om man har problem med att få bubbel/vågig kant eller, ja alltså utsträckt tyg när man syr. Lättare pressarfotstryck kanske också hjälper om man har möjlighet att lätta på det på sin maskin.(inte alla har möjligheten. en av de få nackdelar med mina pfaffar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:44.