![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Kika runt lite på bröllopstorget så ser du vad en brudklänning kan kosta. Tror dom har begagnat annonser där. Även Tradera har väl bröllopsklänningar och en del har väl utgångsbud. Då får du ett hum om du är för billig vilket jag tycker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Har aldrig sytt en brudklänning- men de allra flesta brudklänningar kostar minst från 2500 och uppåt- färdiga! Så om du designar en egen, fixar och donar, tyg, provningar, arbetet osv så tycker jag att 2500 låter som rena vrakpriset! Nu är kanske jag speciell- men många av mina vänner som gift sig har betalt liknande - för färdiga klänningar!- eller betalt det i [I]hyravgift[I]: dvs det har betalt mellan 6000-10000 för en klänning!! En alltså enbart som hyravgift!
Så ta mer än 2500kr!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
priset beror helt på modellen du ska sy.
Enkel modell som är snygg kan i bland vara lätt att sy och kanske inte behöver underkjol med flera lager volanger osv. blir billigare än väldigt avancerad modell med olika dekorationer i pärlor och spets mm. Priset faställer du utifrån kundens önskemål. Räkna ihop vilken modell och tygåtgång + arbetstid. Jag upskattar allt minst till 3000kr+ moms även om det är enkelt. Du har kanske behövt beställa tygprover och sedan tyg och tillbehör som slutgiltiga priset inkluderar. Det är ateljesömnad(perfekt passform)som kunden betalar för. Det är därför man har många provningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag har tidigare sytt brudkklänning på beställning. Tog 100 kronor/timme.Då räknar jag även med mönster-ritning, klippning av tyg. Ja, allt arbete som gäller klädesplagget.( Det gör jag med alla kläder som beställs.) En skräddare tar MINST 300 kronor/ timme. Du skall absolut inte underskatta ditt arbete. Ta betalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tror ärligt talat att just brudklänning kan man ta lite mer betalt för. Det är ju oftast så att man lägger mer lite extra på just bröllop och tar med i beräkningen att det kostar, så lägg dig inte för lågt prismässigt.Är du noggrann kan du säkert lägga dig på en nivå som ungefär motsvarar köpta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
brudklänning, prissättning, ta betalt |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:56.