![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Philips har jätte bra vanliga ångstrykjärn också. Vet inte exakt vilken modell, men det finns iaf ett som har fem olika ångstyrkor, där det verkligen ger rikligt med ånga och det blir slätt. Jag har en ångstation också, men eftersom jag har väldigt dåligt med utrymme så kan jag inte ha den att stå framme, detta resulterar till att jag hellre använder vanliga strykjärnet eftersom det är mycket enklare att ta fram än ångstationen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Och här måste jag flika in med att, å andra sidan kan stora strykjärn/ångstation vara problematiskt om man ska stryka smått.
Jag syr dockkläder och den vanliga är FÖR stor! ![]() Och inte bara dockkläder, utan också om man syr saker med mycket detaljer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hejhej!
Jag har Philips ångstryksystem och tycker att det är suveränt. Jag använder bara det numera, men jag har å andra sidan plats att ha det framme jämt, vilket kanske inte alla har. Det låter dock en hel del, så bor man i lägenhet kanske man inte ska använda det så sent på nätterna (dvs när jag tenderar att sy...). Om du har råd och utrymme, skaffa både ett vanligt strykjärn och ett lite mer avancerat ångstryksystem.. Då är du komplett! ![]() Ha det gott! //Jo |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
http://www.sykompaniet.se/index1.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
chery, länken funkade inte så bra för mig. Men du kaske tänker på Clover, en som ser ut som en lödkolv, men med fot?
Tanken är jättebra, men jag blir nervös av bara tanken på den. Jag är så klumpig och klåfingrig att jag bränner mig på vanliga järnet trots att den är täckt på alla sidor utan stryksidan. Så jag är rädd för allt som har mer varma ytor än själva stryksidan, speciellt gamla järn där man "bara" kan hålla i handtaget. Och den är jobbig att använda på så sätt att man måste tänka på hur man ställer den åt sidan, på ställ eller så. Men den duger säkert jättebra för såna som inte är som jag. ![]() Jag har en liten resestrykjärn med ånga som också är "täckt" på ovansidan (tror jag köpt den hos Clas i sjön, den heter nog Coline), men den är lite konstig och lämnar vit pulver efter sig även efter flera omgångar med vatten och den känns inte lika "hal", dvs tar emot mer när man stryker. Så jag har gått tillbaka till min "stora" som är ihoptejpad efter att ha åkt ner i golvet minst 5 gånger och har gapande hål här och var. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jo, det var den jag menade. Jag skulle inte ha något emot den själv, men ekonomin vill inte det just nu.Antar att jag också skulle bränna mig en del innan jag kom på lämplig teknik med tanke på mina händer, men det är bättre än att försöka komma åt med vanligt järn.det är hopplöst med så små plagg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Apropå ministrykjärn, kika på det på denna sidan (scrolla neråt);
http://www.quiltbiten.com/kvilttillb.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag tar till mig alla tips, nästa vecka ska jag ut o leta...
Tack! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.