![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Har lyssnat på denna kalender. Det är grymma öden människan hamnat i. Har många gånger tyckt att samhället borde ställa upp på de utslagna istället för att skicka så mycket pengar utomlands. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jag håller med dig lillalvan.... det går på tok för mycket pengar utomlands när dom behövs här hemma. Vi skulle i detta välfärdsamhälle inte behöva se en enda uteliggare. Det är stor skandal!
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag stödjer Stadsmissionen sedan 2 år tillbaka varje jul. Förra året köpte jag en jättefin pläd (det vart en julklapp åt mig själv), och i år har jag SMSát in ett bidrag. Inte mycket pengar, men "många bäckar små". Tänk om alla SMSáde in 50 kr, vad mycket det skulle bli i slutändan. Och vad får du för 50 kr?!
SMSá du med vettja. Ge det som en julklapp åt dig själv!!! Nummret står på Stadsmissionens hemsida. Önskar bara jag kunde göra mera för dessa människor. Skandal att de inte ska ha tak över huvudet, och mat i magen. Och som samhället ser ut idag, tror jag uteliggare kommer bli fler, tyvärr... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Det här samhället är inte för oss. Det är för penningmagnaten och vem äter pengar. Hoppas dom tuggar i sig och får näringsbrist. Jag har aldrig blivit mätt av att äta en tusenlapp. Inte kan jag bädda in mig i en tuselapp heller för den är för liten. Tror det fodras mer medkänsla för att få nån rätsida på det hela. Herregud vart är vi på väg!
Förr så gick de fattiga och gjorde hantverk och fick mat och husrum som betalning, nu då? Nu får dom inget och vad gör vi.... Kanske inte hör hemma i detta forum men jag blir lite upprörd. Det kan ju i slutändan handla om mig själv. Det vet man inte från dag 1 till 2. Man vet aldrig vad ödet har i beredskap. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
tyvärr verkar det som om folk kommer på sig själv att de ej gjort not under året o sedan till jul så försöker de gott göra de ta.Synd bara att det är jul en ggr om året!!
själv frivilligarbetar jag 1 ggr i veckan med att ge de hemlösa mat o kläder. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
På vår återvinningsstation kan man både lämna in saker, och köpa saker, hos Stadsmissionen. Om ni visste hur mkt lättare det är att rensa i röran om man vet att det man slänger går till loppisen på SM. Där kan mitt "skräp" göra någon annan glad OCH pengarna de får in går till behövande. Numera rensar jag med glädje och får ofta med mig andra, nya, loppisfynd hem istället.
På så sätt hjälper man till hela året, inte bara till jul!Men visst känns det extra nyttigt att ge dem en slant såhärårs när en annan sitter i sin soffa och myser.... |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
artesaan, var det mig du menade?! Visst kan en gång per år låta lite, men som jag skrev, "många bäckar små". Skulle ALLA i hela Sverige tex SMS in detta bidrag nu till jul så skulle det bli ganska mycket pengar i slutänden. Nu finns det ifs många olika behövande i vårt land, och jag skänker inte bara dit utan till andra som tex Cancerfonden. Cancerforskningen står mig varmt om hjärtat då jag miste min mamma i cancer, plus att pappa haft det 2 ggr. Jag är arbetslös, så mina pengar ska dessutom räcka till mycket, emna det känns iaf skönt att kunna ge det jag kan.
Tyvärr så har vi inte Stadsmissionen i den lilla stad jag bor i, däremot RK, och dit brukar jag liksom Jo_1 skänka kläder och annat då och då. Kanske det inte blir 1 gång i veckan nu, och hade vi också haft Stadsmissionen här så hade jag mer än gärna jobbat där flera gånger i vecka (givetvis frivilligt) för att hjälpa de hemlös med mat, husrum och rena kläder. Ha en underbar 3:e advent allesammans. Vi kanske kan tända det 3:e ljuset med tanke till dessa människor runt om i världen som skulle behöva vår hjälp. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:10.

Har lyssnat på denna kalender. Det är grymma öden människan hamnat i. Har många gånger tyckt att samhället borde ställa upp på de utslagna istället för att skicka så mycket pengar utomlands.
På så sätt hjälper man till hela året, inte bara till jul!
Hybrid-visning