![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Montering av tröja
Ja, snart är det ju dags att sy ihop tröjdelarna. Har försökt att hitta lite info om vilken typ av stygn som ska användas. Har beställt "Bonniers stora bok om stickning", men tyvärr ännu inte fått den så i väntan på den så frågar jag er..
Hittade den här beskrivningen hos Garnstudio: http://www.garnstudio.com/lang/se/sk...k_sysammen.php Är det denna teknik som rekommenderas vid montering, den översta alltså? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag brukar sy ihop med efterstygn.
Men den beskrivningen blir det väldigt fint ihopsytt. Men det är ganska svårt, tycker jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag använder den metoden när jag syr ihop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag sydde tidigare efterstygn, men nu har jag gått över till att sy som på ditt exempel. Det blir jättebra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du inte maskat av på axlarna så blir det en väldigt osynlig "söm" av den undre. Men annars funkar den övre också.
När du ska sy ihop sidorna så kan du få tips på den här länken: http://www.knittinghelp.com/videos/knitting-tips Scrolla ner till Finishing. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack alla!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Jag har Bonniers Stora Bok om Stickning och har använt den mycket när jag har monterat tröjor, det står jättebra i den hur man gör på olika typer av stickningar. Hoppas din bok kommer snart och lycka till! Den övre sömmen i din länk är den som jag brukar använda, den blir bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Har sytt ihop höger axel på tröjan (enligt beskrivning) och nu står det:
"Plocka upp med garnet på st 5 1/2=1 m i varje varv men hoppa över vart 4:e varv, 1m i varje avm m". Kan någon förtydliga hela detta stycke lite för mig för jag blir verkligen inte klok på hur jag ska göra detta ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Plocka upp 1 m på varv 1-2-3 men inte 4 och det gör du där du hade avmaskning. Så tolkar jag det.
Ska bli spännande att se det färdiga resultatet efter ditt slit. "Plocka upp med garnet på st 5 1/2=1 m i varje varv men hoppa över vart 4:e varv, 1m i varje avm m". |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Det är för halskanten du ska plocka upp maskor och sticka då!
Som det står: plocka upp 1 maska i varje varv, men hoppa över var 4:de T ex, du gjorde avmaskningen för halsen,, plocka upp maskorna där, men hoppa över var 4:de, lika i avmaskningarna för halsringningen. Lite svårt att förklara på ett bra sätt, ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Hmm, ja, jag tror jag förstår nu..
![]() Halsen ska dock stickas på vanliga stickor, jag antar att jag så att säga stickar halsen i två delar och därefter syr ihop även den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Jag antar att du fortfarande har vänster axel öppen (osyddihop) och att du får en "gemensam" söm hals och axel när du syr ihop.
"Plocka upp med garnet på st 5 1/2=1 m i varje varv men hoppa över vart 4:e varv, 1m i varje avm m" Mitt fram och mitt bak tar du upp en maska i varje avmaskad maska. I sidorna tar du upp en maska i varv 1, 2 och 3, men hoppar över varv 4. (Att upprepas.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Halsen stickas i ett stycke, Du syr ihop sedan när du syr ihop den andra aveln
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:23.