![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
En fråga om blockning
Sådär, då var alla delarna klara och jag har kommit till blockningsfasen..
Enligt beskrivningen ska plaggets mått vara enligt följande: Bröstvidd: 96 cm Hel längd: 60 cm När jag nu ska blocka delarna, ska jag då spänna ut fram -resp bakstycke till att vara 96/2=48 cm breda? Längdmässigt är de ju redan korrekt längd så att säga. Något annat viktigt att tänka på? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag använder strykbordet att spänna upp delarna på. I och för sig blir det bara en del åt gången, men det funkar bra för mig.
En fuktig trasa under och en fuktig över, sedan får det torka så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, jag hade också tänkt använda strykbrädan, blev dock osäker på hur mycket jag ska spänna ut varje del, dvs till vilka mått? Ska jag ta plaggets angivna bröstvidd dividerat med två om du förstår?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, dela bystmåttet i två, så har Du det mått som ska vara på varje stycke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag brukar ha bråttom när jag kommit så här långt och syr ihop tröjan direkt och det brukar fungera bra OM måtten stämmer någorlunda och inte har mönsterstickning som drar ihop..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det färdiga plagget blir slätare om det får ligga uppspänt mellan fuktiga dukar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:03.