![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 | |
|
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
|
Citat:
När du sen ska göra varv 2 så börjar du med 3 lm (om det står i mönstret) sen stolpar resten av varvet tills du kommer till lmbågen. Ta ihop den där i 3:e lm så får du en rak ihoptagning. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 79
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
|
Har du en lm mellan stolparna på varvet?
Isåfall tar du ihop i den 2:a lm. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem sedan: aug 2008
Inlägg: 125
|
Jag fattar nog inte heller..
Jag brukar virka som ni skriver och tycker ändå att det liksom vrider sig.. Jag får testa sen när jag kommer hem och blir det som det brukar, får jag posta en bild helt enkelt ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 79
|
Nej, det ska inte vara några lm mellan... Lägger in en bild på vanten jag virkade igår. Skarven syns lite dåligt, men den går längs efter virknålen jag lagt ut. Alltså, den vrider sig till höger allt efter det att jag virkar...
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
|
Har du samma fenomen ända från första varvet på skaftet?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem sedan: mar 2006
Inlägg: 79
|
Man börjar sticka vanten uppifrån och ner, och på de första 4-5 varven ökar man ut allt efter vilken storlek man ska ha. Men det har varit samma då jag virkat tidigare. Har gjort en massa virkade djur, och där blir skarven också på sniskan... Antagligen åt samma håll som här, till höger alltså. Blir så fult, och jag retar upp mig på det då jag vill att det ska vara rakt, och se bra ut.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem sedan: feb 2006
Inlägg: 3 987
|
Det är ökningarna som gör att det vrider sig. Virkar du bara en cylinder rätt upp så får du en rak skarv.
Gör du alltid ökningar i början eller slutet av varvet? |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:56.







Jag brukar virka som ni skriver och tycker ändå att det liksom vrider sig.. Jag får testa sen när jag kommer hem och blir det som det brukar, får jag posta en bild helt enkelt
Hybrid-visning
