![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Oj..Ok, två kardeler är jag med på. Beskrivningen visar alla varv, både räta och aviga.
Har jag förstått det rätt att jag ska göra så här: 5:e varvet (rätt varv) sätter jag 4 maskor på en flätsticka, stickar sedan 4 rm och därefter de 4 maskorna på flätstickan. Stickar sedan 3 varv som vanligt, därefter sätter jag maska 5-8 på flätsticka, stickar 4 räta maskor, därefter maska 5-8? Ska jag sedan tolka mönstret som om att det hela tiden är 3 "vanliga" varv emellan varje flätstickning? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Stopp! Hjälp! Nu ska jag nog läsa diagram noggrannare!
Yes, på varv 5 är det flätvridning. MEN det är maskorna 5-12 som är inblandade!! Alltså: sticka 4 maskor. Sätt maskorna 5-8 på hjälpsticka, sticka 9-12, sticka 5-8. Nästa gång det är vridning: Sätt maskorna 1-4 på hjälpsticka, sticka 5-8, sticka 1-4, sticka 9-12 Min tidigare beskrivning handlar om när flätan ser ut som ett rep. Din har vridningarna på olika ställen. Sorry. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej du läser alldeles från andra hållet mot när du läser en bok.
Du börjar nere i högra hörnet. Går mot vänster. Nästa rad är den ovanför. Och ja. Du gör tre vanliga varv, utan vridning mellan varje vridnignsvarv. Vilket betyder vartannat rätt varv ska du vrida. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Men åh, det förklarar ju allt! Fick liksom inte ihop det riktigt här, men nu föll ju poletten ner, igen TACK!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
inte konstigt
inte konstigt att mina flätor aldrig gått bra,
enligt min beskrivning som jag hittat på flätor ska man ex först sticka 1 och två sedan 2 och 3 också sticka 1 och 2 igen. har hela tiden tyckt att det tragit sig så galet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det enda jag fortfarande känner mig lite förvirrad kring (har inte kommit så långt i stickningen än) är att det faktiskt blir två "kablar" utifrån denna beskrivning, men det ger sig väl allteftersom stickningen framskrider..
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:09.