![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Hej,
Jag har aldrig svarat på något inlägg förut men jag kan ge dig ett tips att titta på hemsidan http://www.forum-historiskdans.se Där finns det många föreningar anslutna, kanske finns det något som intresserar dig. (Baler anordnas några gånger om året) Senast redigerad av KerstinJ den 2008-10-30 klockan 22:08. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Okej.
Uppenbarligen finns det föreningar i Göteborg : * Historisk dans 1600-1800 * Militär förening med anknytning till den Gustavianska eran Jag saknar dock fortfarande en förening som sysslar med * Pyssel och don kring dräkter * "1700-talsliv" tex matlagning, picknickande etc * Kanske några utflykter till intressanta platser Jag letar vidare! |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Säg till om du hittar nåt. Annars får vi fixa en själva om jag lyckas ta mig till Gbg i vår. *hoppas på jobb där*
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Jag är på!
Om det är 1700-tal eller sent 1800/sekelskiftet 18-19 Jag har inte sytt någonting till mig själv från dessa era, men om jag får skäl så vill jag. ![]() Att sy tillsammans, pyssla, och sen förstås göra picknick och liknande också! Jag vill ha svulstiga klänningar och vara flärdfull bara sådär. ![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Nu e det bestämt! Flyttar tillbaka till Götet i mars!
Nu får vi minsann fixa en förening! Jag vill ha picnic i rokoko-anda (el empire) i vår! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Vad roligt!
Då är vi hela tre stycken...! Jag ska se till att få med Erik Pihl också (http://www.sysidan.se/member/view.htm?ID=9735).Sen borde man ju kunna ragga lite bland lajvare, Mithlondare och kanske folk från Göteborg som är med i Gustafs skål också. Vi drar igång det hela med ett möte när du dyker upp i gamla goa Gôteborg igen, Barbara! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Jag är också intresserad, sedan ska man bara få tiden att räcka till. Men det är ett senare problem
![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:21.

Hybrid-visning