![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Tack Mari för den fina berättelsen, den värmde.
m v h Barbro |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Redan som 3-åring var jag fascinerad av symaskinen. Fick sitta i knät på mamma när hon sydde.
Den där nålen som for upp och ner verkade SÅ rolig att jag sträckte fram fingret för att känna på den... TJONG rakt igenom! Tårar, blod och en chockad mamma! Så man kan säga att jag blev "insydd" redan som 3-åring... /Merja |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Aj, aj. Det var inte kul att bli sydd i fingret, men det avskräckte inte dig i alla fall. Du kanske är mer försiktig nu, eller ???
Jag hade ofta mina barn i knät när de var små och jag ville sy. Min äldste plockade bort "ts-torna", det var nålarna som jag hade nålat ihop med. Han pekade och sade "tst", då var det bara att ta upp honom i knät. När min dotter var liten satt hon gärna bredvid strykbrädan och lekte med alla trådrullarna när jag sydde. Mellangrabben höll sig helst på golvet, men givetvis i syrummet och lekte med bilar. Alla mina barn är väldigt pyssliga och är inte främmande för att testa på det mesta inom handarbete. Ha det gott / Mari |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Jag fick också mitt första barn 1985 och just då hade jag syandet lite på sparlåga (har sytt sen jag var tretton ) men precis som du skriver så fanns det inte en "köpetröja" utan tryck att uppbringa...så det var bara sy om man ville ha enfärgat!
Sen fanns det ett ställe i Stuvsta (söder om Sthlm) som fabrikssålde? barnkläder och de hade utan tryck, men det var nog i slutet av åttitalet... Börjar man bli gammal? Hihi.../M Å jag har sytt mej i fingret som "gammal"...Nål och tråd gick rakt genom, jag drog ut tråden ur pekfingret, blev skiträdd men blödde ingenting! |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.

Hybrid-visning