Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2008-10-26, 19:19   #1
annan65 annan65 är inte uppkopplad

Tack snälla Gullum, du satte bättre ord på min egentliga mening. Precis så menade jag! Tack snälla! Stor kram till dej!!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:22   #2
gullum gullum är inte uppkopplad

Anna du gjorde detsamma för mig!
Vi komplettrade nog varandra. Stor kram tillbaka! Och tack själv!

Är så mycket som man kommer att tänka på att det är svårt att få fram alla ord.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:46   #3
Gidget Gidget är inte uppkopplad

Den här tråden vill jag också vara med på, tack Anna för att du startade den och jag håller med er alla.

Jag är en av "gamlingarna" i dubbel bemärkelse här på sysidan och hade bestämt mig för att inte vara med och diskutera något på sysidan längre eftersom det blivit en så hård ton.

Jag tycker det är synd att det inte längre är en sida där man känner kamratskapen så fort man bara går in här. Så många vänner jag fått här, så mycket hjälp jag fått och så många tips!

Jag tycker vi sätter tillbaka den härliga andan igen. Jag menar absolut inte att vi ska sitta tysta och snälla i våra kammare och inte säga vad vi tycker. Det vore ju hemskt om alla tyckte likadant då får vi ju inte så många tips och idéer som vi blivit bortskämda med.

Usch vad svårt det var att skriva vad man känner och vill!!
Det jag vill är: snälla stanna kvar alla ni gamlingar och låt inte den nya andan ta över.

Kramiz från mig som envisas med att stanna ett tag till.
Gidget är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:53   #4
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Sysidan är inte "lika go" som den varit, och jag har mina funderingar.
Ska jag avsluta mitt medlemsskap eller inte!
Vi får se när värsta besvikelsen lagt sig!

Aina/Dahlia
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 19:56   #5
120404 120404 är inte uppkopplad

Jag funderar också hur jag ska göra med mitt medlemskap.
120404 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:04   #6
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad

Bara det säger ju att något är riktigt fel här på sidan: "får se när värsta besvikelsen lagt sej" det kan ju inte vara meningen att sidans medlemmar ska känna sej besvikna och få ett rapp med pekpinnen på fingrarna!
Hoppas att vi hittar tillbaka till den goa stämning som gjorde att jag blev medlem här
Förresten varför ska VI avsluta våra medlemsskap - det är ju inte där problemet finns!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:12   #7
annan65 annan65 är inte uppkopplad

Hmmmm... var visst bra att jag skrev det jag kände! Jag vill tacka alla som skriver hit nu och jag hoppas att även berörda parter - ingen nämnd, ingen glömd- läser detta och tar det till sej! Stora goa söndagskramar tiller alla!! Det är er jag gillar!!
annan65 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 21:26   #8
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad

Kan bara instämma i vad Anna, Gullum och Aina skriver.
Vet inte hur jag ska formulera mig.
Är bara så ledsen över allt ihop.
Vill att sysidan skall bli "goa sysidan" igen.

Läste denna tråd ville sedan visa för min man (upprörd)
Då är ett inlägg borttaget 17 punkter !!!
Därför ser Helena B:s inlägg 20:42 knepigt ut.
(vågar inte svara med citat för då kanske det blir borttaget)

/Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 07:16   #9
lillalvan lillalvan är inte uppkopplad

Håller med dem som tycker att denna sida blivit " jobbig". Själv har jag trappat ner på besöket på sidan. Vill gärna vara kvar för här finns så mycket bra. Har varit fin gemenskap. Har man haft problem så har det alltid funnits någon som kunnat hjälpa en. Hoppas på att det fortsätter. Har faktiskt funnit vänner här som jag är glada att ha.
Blir lite ledsen när jag läser om vad en moderator gör. Gäller deras uppgift "bara det som skrivs i forum?" eller skall de även se över bilder m.m. Det finns ju direktiv om bilder också. Så varför är de inte " STENHÅRDA" där också.
Har lagt in min sista bild på ett tag. Vet ej om jag kommer att lägga in mer eller överhuvudtaget öppna sidan mer.
Blir så ledsen på allt onödigt tjafs.
Häälsning Jenny Håkansson.
lillalvan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-27, 09:19   #10
ulindh ulindh är inte uppkopplad
admin

Det kommer att bli bra, håll ut ett tag!
ulindh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:34   #11
ElisabethS ElisabethS är inte uppkopplad

Jag kan också bara hålla med om vad ni skriver. Det är ett kallare forum och det har varit så under en lång tid nu. Mycket längre än när moderatorn började. Det är ett råare och aggressivare tonläge och jag har inte varit någon flitig deltagare på sista tiden.

Jag tror att vi är lite bortskämda här på sysidan. Det är ingen som hållit koll på oss och det kanske är därför som det har tillåtits att ha en aggressiv och rå ton.

Andra forum har moderatorer som håller koll på inlägg, bilder, länkar och tonen i de olika forumen. Det har ju inte vi haft tidigare så för mig så är det inte så konstigt att det blir lite krusning på ytan. Men jag tycker inte att det ska behöva resultera i att medlemmar går ur.

Och till sist så ber jag ännu en gång om ursäkt om jag sårat någon med modererandet och hoppas att min ursäkt kan tas emot.

--------------

Jag har försökt återskapa mitt eget inlägg så snarligt det var innan min dator kraschade. Den blev väl helt enkelt för het Det var inte alls meningen att denna del skulle tas bort. Jag skulle bara göra ett tillägg. Som är ok om man gör det inom 15 min.

Den del som försvann är denna.

Jag undrade vad ni har för förslag hur sysidans forum ska skötas. Ska vi ha moderatorer och vad ska dom isåfall få göra.
Eller ska va vara utan. Det kan vara intressant att få höra era synpunkter.

- Ska vi få byta brodyrfiler hur vi vill?

- Kopiera och dela med oss utan urskiljning vad upphovsrättskyddet och copyrightsskyddet än säger.?

- Föra ett mycket rått och ovårdat språk med varandra i olika diskussionsinlägg?

- Lägga ut bilder på mycket olämpliga poseér där det man gjort inte blir huvudpunkten

- Skapa objekt på våra könsdelar och visa dessa bilder döpta med namn som inte är rumsrent??

Fyll gärna på med egna funderingar.
Hjälp oss istället för att stjälpa oss och försök vara vänliga mot varandra.

Senast redigerad av ElisabethS den 2008-10-27 klockan 01:40.
ElisabethS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:42   #12
HeleneB HeleneB är inte uppkopplad

Men lägg av!!!

Det är väl för 17 inte sysidans regler som vi skrivit om utan att vi inte känner igen sidan med den goa stämningen!
HeleneB är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 21:18   #13
gullum gullum är inte uppkopplad

Elisabeth S, jag har faktiskt väntat på att någon moderator skulle svara.
Jag håller inte med dig om att tonen varit rå en längre tid. Du skriver själv att du inte varit så flitig deltagare på sista tiden. Så hur vet du att det varit råare?
Jag är inne på sysidan i princip varje dag och skriver ganska så ofta. Jag tycker inte att det har varit fritt fram att vara aggresiv och rå. Går någon över gränsen så brukar de andra medlemmarna vara snabba att ingripa.

Visst ska vi ha moderatorer men jag tycker inte att det ska vara som den senaste tiden. Ni borde hitta en medelväg och inte hoppa in i var och vartannat inlägg. Vissa av de inlägg du har redigerat har du ändrat helt så man vet inte vem som skrivit tills slut.Vare sig ni vill eller inte så är ni moderatorer en av anledningarna till att medlemmar känner sig uppgivna och sårade. DET måste ni göra något åt.

Nedan har jag citerat dig i några av de frågor du hade och svarat med fet text:

Citat:
ElisabethS skrev: Visa inlägg
- Ska vi få byta brodyrfiler hur vi vill?gullum, Det är väldigt sällan några försöker byta filer i forumet. OM de gör det privat så är det upp till dom själva

- Kopiera och dela med oss utan urskiljning vad upphovsrättskyddet och copyrightsskyddet än säger.?gullum, Se ovan

- Föra ett mycket rått och ovårdat språk med varandra i olika diskussionsinlägg?gullum, Den råa tonen har kommit när medlemmar blivit redigerade

- Lägga ut bilder på mycket olämpliga poseér där det man gjort inte blir huvudpunkten

- Skapa objekt på våra könsdelar och visa dessa bilder döpta med namn som inte är rumsrent??gullum, Där har ju inte hänt något alls. Man kan ju lägga ut vilka bilder man vill och skriva vad man vil till dom

.
Jag önskar att kritiken tas för vad den är. Det måste göras något åt att medlemmar vill avsluta sina medlemskap och känner sig sårade och påhoppade.
gullum är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2008-10-26, 20:01   #14
avsl0203 avsl0203 är inte uppkopplad

Jag kan inte annat än hålla med om det ni skriver.

Vet inte om det är just nu när de nya forumvärdarna kommit till som det blivit såhär även om det kanske eskalerat. Det har blivit lite ruffare toner här på sysidan på sistone. Vet inte vad det beror på.

Men ser nu att det är fler med samma åsikt, trodde ett tag att det var jag som var för känslig.

Jag kan ta att andra människor har olik åsikter men det är fler och fler personliga påhopp och vem som har rätt eller fel. För visst är väl forumet till för att inspirera och hjälpa varandra med handarbetsfrågor? Inte läggning, personlighet eller åsikter som ska vara i fokus.
avsl0203 är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:22.