![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
köp en overlock eller en coverlock om du vill sy snyggt i stretchiga tyger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Fast det känns nästan lite överkurs att köpa overlock för mig.
Då behöver man väl ha 2 maskiner? Jag hade nog tänkt pensionera min gamla maskin ifall jag köper en ny, har inte riktigt plats att ha två att byta mellan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tusan också! Nu blev jag osäker. Jag kanske vill ha en overlock ändå.
Är coverlock en overlockmaskin som man också kan göra täcksöm med, eller kan den bara göra täcksömmar? Jösses, hur många maskiner måste man ha egentligen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
En covermaskin har både vanlig overlock och coversöm (sk täcksöm). En sådan maskin bygger man om för att sy coversöm.
De som använder sådan maskiner tycker ibland att det tar för lång tid och är krångligt att bygga om maskinen . Jag har två olika en vanlig overlock och en maskin som enbart syr coversöm. Är väldigt nöjd med att ha två olika då det går snabbt att skifta mellan maskinerna. Håller med MArron fullständigt att du borde köpa en overlock istället. Jag hade aldrig sytt på en overlock innan jag köpte min maskin. Och nu kan jag inte vara utan. Det är helt klart värt att köpa en om man syr i elastiska tyger. Funkar din vanliga maskin fortfarande? I så fall tycker jag inte att du ska byta ut den. De elastiska sömmarna på vanliga maskiner är långt ifrån lika bra som på en overlock. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du tycker att täcksömmen är viktig så köp tex Janome cover pro, då får du täcksömmen. Du kan då också sy kedjesöm med den och anväda som raksöm då du syr ihop materialet. Vanligen så använder man overlocksömmen till det, men har du bara råd att köpa en maskin och vill sy snyggt i trikå så kan detta vara en ide.
Janome cover pro kan man inte bygga om till overlock, de maskinerna kostar mer. Vet att en del här på forumet beställer från england för att få ner priset. http://www.sewingmachinesdirect.co.uk/ |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:58.