![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ren spontant så kan inte jag se att det är fel. Du säljer ju inte något som du sytt utan du "säljer" ju din sömnadskunskap och din tid.
Annette |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är det för tyger man inte får sy i och sedan sälja? Hur vet man vilka det gäller? Inte för att jag säljer det jag syr men jag är nyfiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag startade en tråd om det får ngt år sen och det är olika från märke till märke, men svenskt tenn, marimekko bland annat. ( misstänker att även spira,mairo klippans yllefabrik har samma regler)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hm..intressant ämne detta. Om det stämmer i tidigare inlägg så om jag får ett designtyg gratis, får jag då sälja produkten om jag bara tar betalt för min sömnad?
Skulle vara bra att veta.....detta är en djungel ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag tror att man kan ta in tyg få tyg från en kund och sen sälja produkten till samma kund och på så sätt komma förbi lagarna. Att få ett tyg av någon och sen sälja produkten till någon annan däremot är samma sak som att själv köpa tyget juridiskt misstänker jag.
Jag är inte säker på att man kan be kunden komma med tyget och sen producera något, men rimligtvis borde det fungera så. Alla kan ju inte sy utan måste anlita sömmerskor och de borde ju kunna sy i vilket tyg som kunden än kommer med. Men jag är inte säker vill gärna veta hur det ligger till. Hur gör ni som arbetar profesionellt som sömmerskor? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Du förädlar ju bara befintligt tyg som din kund haft med sig. Det är din kund som betalat för rätten att använda tyget...
Jämför: Om du lämnar in din bil för motivlackering, inte sjutton blir du stämd av biltillverkaren då?? Vad du gör med din bil är din ensak, så länge du inte påstår att du är upphovsman till den... Samma sak med tyget från din kund.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Om jag går och köper tyg från Marimekko eller Svenskt Tenn, blir jag upplyst om att jag inte får sälja mina alster?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:53.