![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag föredrar nog ändå förkläden MED bröstlapp - spiller annars på "hyllan"
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag känner mig också mest bekväm med bröstlapp. Ett problem där är att då får man hitta en modell som alla kan ha. dvs både långa, korta smala, o kraftiga. En modell med bra justeringsmöjligheter.
Ett annat alternativ är att man talar om när man anmäler sig om man önskar midjemodell eller med bröstlapp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag tycker det räcker att sy till en person nästa gång / alltid lättare att hitta på till en person.
Det är det här med tiden oxå ! Jag tycker det skall vara fritt av den som syr om man vill sy med bröstlapp eller inte. ( mer överaskning om man inte vet vad man får oxå ) eller oxå skulle vi hitta ett mönster som alla syr lika grundmodell av. Ja åsikterna är ju som sagt olika. Det datum Merja skrev nu sist låter ok för mig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu är jag lite till åren kommen och vi hade alltid förkläde på oss.
Till vardags var det ett helkropps som man knäppte i bak och ofta var det en volang nertill. På sommaren hade man bara det och underkläder inunder som klippt och skuret för andra tankar i köket hmhmhm. Till fest hade vi ett midjeförkläde ju finare desto bättre. Så det här blir nog kul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
FörklädesSwap
Ja,jag vill vara med.Men det måste bli efter nyår i så fall, har faktiskt i år fått lita beställningar,och eftersom jag inte kan lita på att kroppen orkar alla dagar så måste jag få lite tid på mig.MVH Kristina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Datumen verkar bra.
Jag föredrar nog med ett förkläde med bröstlapp. Ganska kul att sy efter samma mönster då man får se hur alla tolkar uppgiften olika. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Förklädes swap det ska bli kul.
Jag vill också vara med,förkläde med bröstlapp , efter jul, hela januari på oss att sy om det går. Jag tycker det är trevligt här på swapen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag hör vad ni säger om tidpunkten.
Nytt förslag: Anmälan senast den 9 januari, tid för sömnad 3 veckor, avsändningsdatum 2 februari. OK?
När det gäller modellen verkar en med bröstlapp vara i majoritet. Jag tycker ändå att alla ska sy samma typ (alltså med bröstlapp) och inte välja fritt. Som jag sa tidigare, av rättviseskäl. Det borde vara ungefär samma tygåtgång (och portokostnad som någon också påpekade) för alla. Det finns ett mönster som inspiration i post 16 ovan som Emma la ut. Här finns också ett mönster på svenska: http://www.husqvarnaviking.com/se/507_5667.htm Och här är två länksamlingar till jättemånga mönster: http://tipnut.com/56-free-apron-patterns-you-can-make/ http://tipnut.com/free-apron-patterns-tutorials/ Vad säger ni om att sy en matchande grytlapp till? Alltså att swappen skulle bestå av förkläde+grytlapp för alla? /Merja |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jätte kul idé, att sy matchande grytlapp till.
Nya datumen låter ok, jag vill vara med. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
förkläde
Hej!
Jag hänger med. Men fri modell tycker jag. Tyskland |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Tänkte bara puffa upp swapen så den inte glöms bort. Det är ju snart sista anmälningsdagen om jag läste rätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Låter himla kul det här med swap! Tyvärr tror jag inte att jag har tid att vara med denna gång, men en vet aldrig än finns ju tid att ändra sig...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Nu har jag sytt mitt förkläde, längtar bara tills jag skall skicka det och det skall bli så kul att se vem jag skall skicka till och vad jag får själv. Jag är sååå nyfiken och det tar ett par dar till tills det blir den 9:e jan. kramisar från Ingrid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Forumvärd
|
Nu har jag sväng ihop en liten tutorial på hur jag syr mina förkläden!
http://missdeliana.blogspot.com/2009...al-frklde.html Jag kommer inte börja sy på min förrän jag vet vem som ska ha det. Det är så mycket roligare att sy till någon specifik. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
desperat husmor, swap |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:25.