![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Hej tjejer!
Vad ni är duktiga! Av dem jag sett hittills kan man bara tycka att det finns mycket kreativt KVINNOhantverk "där ute". Hmmm... Fick en idé om en riktigt "Desperat husmor"-swap... /Merja |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Nu skall vi se om jag lyckas få in min bilden på mina bidrag i swapen....Jo, titta, där kom dom fram...L är lika med Ladugårdstomte eller Linnetyg vilket ni vill.
/ solingnes |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forumvärd
|
Och jag blev en stolt ägare till en av solweigs fina tomte Säger Tack en gång till...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Vad kul det låter med desperat husmorsswap.
Hoppas du fixar en sådan. Fick jag en idé med det oxå i alla fall en text. Fast det beror kanske på vad de skulle bli för något man skall sy det på åxå. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Här kommer mina påsar som jag skickade iväg.
L:et består av en lila signatur och trollslända. Trollslända sätter jag på alla mina alster. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Lägger in mina påsar här också.
Tänkte inte på att jag skulle lagt bilder på mina påsar här också. Här kommer de. Tycker det här var en jättekul swap./Ingrid
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Och här kommer bilderna på mina påsar:
Skall man skriva nu vad som var *L* eller skall dom som fått påsarna gissa? Nina |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
|
Citat:
Med kvinnohantverk syftade jag på en viss diskussion här på Sysidan. Ni vet nog vilken jag menar. Tankevurpan därifrån (ultra-modern-feministisk) var "hmmm... vad är mest tvärtom?" Jo den så traditionella hemmafrun... Och därifrån var steget kort till att översätta "Desperate Housewifes" (TV-serien ni vet) till Desperata Husmödrar. Och i mina öron hade "Desperat Husmor" bättre språkklang. Och vad hade en hemmafru på 50-talet på sig? Ett FÖRKLÄDE så klart! Vad tror ni om det? /Merja |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
precis min tanke oxå förklädesswap skulle vara roligt
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ja, varför inte? det skulle kunna vara skoj med en "förklädesswap". Skulle det vara ett visst tema mer än 50-tal eller skulle vi ha fritt val? /Ingrid
![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Mina påsar
Jag lägger också ut min bild här med!
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Förklädesswap låter kul! Men kanske inte 50-tal utan mera fritt. Kanske med formen/typ som gemensam nämnare.
Annette |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Häftigt med en förklädes swap, för jag har mer o mer tänkt på att sy mig ett förkläde att ha i köket. Sådet skull ju vara toppen.
ÅsaS. Klar med påsarna o dom åker i väg i morgon. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Det låter kul! jag är med.
![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:37.

Hybrid-visning