![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
jag tänker att om du stickar med magic loop, så får du ett naturligt avbrott i stickningen (eller med strumpstickor), och då får du lägga in en god vana med lite pausavsalppning vid de avbrotten.
Du blir mer avslappnad med tiden och du behöver inte vänta tills du kan sticka utantill. (Och tro mig, då kan det bli riktigt riktigt konstigt ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är magic loop??//Ann
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Här finns en video som visar: http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk Hoppas att länken funkar
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag känner mig så himla inspirerad hela tiden men det är ju inte roligt när det gör ont i kroppen!
hoppas att jag vänjer mig snart och lär mig mer så jag kanske kan sticka ett rikigt plagg någon gång! för tillfället har jag mormor som stickar de koftor jag vill ha ![]() magic loop är nog mina rundstickor för korta för, har fått en hel drös, vet inte riktigt vad dom har använts till. bebis tröjor kanske? ärmar? benvärmare till folk med större smalben än mig.. får också träna på at sitta ordentligt, får riktigt ont i häcken nu också! ja det är mycket som man måste tänka på i början innan allt kommer av sig själv, har givit upp så många gånger tidigare och nu vill jag verkligen att det ska funka! har en beställning på garn på ingående så jag får se vad det kan bli för spännande. skulle vilja ha vantar och en halsduk med hätta i till vintern ialla fall! tack för alla roliga och inspirerande svar! känner mig mer och mer peppad till att fortsätta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() [FONT="Comic Sans MS"]Var och tittade på filmen om magic loop... verkar jätteklurigt allra helst när jag har fullt sjå med att hålla koll på mönster (som ni vet) stickor, garn och jag vet inte vad, men.... när jag blir en fullfjädrad, snabbstickande TV-tittande mormor så kanske... Vill bara säga än en gång... Tack till Er alla som är medlemmar och stöttar varandra med glada tillrop och roliga idéer!!! Med andra ord... VÄRLDENS ROLIGASTE OCH TREVLIGASTE SIDA!!![/FONT]//Ann:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Äsch, hon förklarar hur omständigt som helst! Dessutom stickar hon på engelskt vis. I den här videon stickar hon som oss:
http://www.youtube.com/watch?v=NJ6gvswaCoI Jag vill beskriva magic loop så här: Om man stickar nåt på en sticka som har ungefär samma längd som omkretsen på det man stickar så är det bara att sticka på. Om stickan är längre så kan man dra ut en bit "slang" mellan några maskor så att måtten är mer lika. Slangen brukar då vränga till sig så att den lgger som en loop utan maskor. Om man stickar med strumpstickor så kan man tänka sig loopar i de hörnen som man inte just nu stickar i. Istället för att ha strumpstickor kan man ha en rundsticka och göra loopar mellan maskorna så att "det ser ut som" fyra strumpstickor, fast med loopar. Varför rundsticka med magic loop istället för strumpstickor? Tja, du tappar aldrig bort nån sticka ... Här finns en till:http://www.youtube.com/watch?v=C-aWW...eature=related |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
lätt mönster
Är det någon som kan tipsa om ett lätt mönster som inte tar 1000 år och som blir något!
är lite tråkigt att öva sig på att sticka fram och tillbaka. roligare om man förljer en mönster beskrivning. också lättare att lägga upp mål! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:39.