![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 | |
|
Citat:
jag har ringen mot mig hela tiden, trodde det var så man skulle göra, det är så min mamma lärt mig. iofs få brukar hon inte virka mössor och vantar som jag gör utan dukar så då finns det ju inte någon insida. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har klurat på vad du kan mena med att ha ringen mot sig och jag antar att det är det jag har. Fast jag virkar från höger till vänster alltså fortsätter bara "rakt fram" när jag slutit ringen med en sm.
Jag hamnar då på insidan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har fått lära mig att det är fel att virka från insidan. Vet inte varför det är fel, men min syslöjdslärare blev arg på mig när jag hade råkat göra det. Plus att det är väldigt krångligt... Det felet jag hade gjort var att jag hade glömt "vända" på det hela. Det vill säga om du ser på ringen uppifrån så vänder man den bara ut-och-in, alltså att man drar "botten" mot sig. Insidan blir utsidan. På så sätt kan man virka på utsidan. Svårt att förklara, men hoppas du förstår.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.