![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
admin
|
Jag körde just som en vanlig medlem och kom då inte åt några Ändra-länkar. Är det alltså någon av er ser Ändra-knappar på andras inlägg? Hör av er till oss direkt så vi får testa.
Men om upfattningen att alla kan ändra på allas inlägg kommer av att ni sett inlägg redigerade av så är det för att vi har nya forumvärdar - så dessa kan redigera inlägg. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Det går inte att ändra i andras inlägg. Bara om man använder citeraknappen. Då kan man ju faktiskt skriva till vad som helst men orginalet är intakt.
Varför inte presentera de nya forumvärdarna? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Forumvärd
|
Hejhej!
Det som har hänt är ju att det har dykt upp moderatorer/forumvärdar på forumet, jag är en av dom. Forumvärdarnas uppgift är att hjäla Ulrika och Christer att se till att reglerna efterföljs och där vi ser att reglerna inte följts går vi in och justerar genom att till exempel ändra till en tydligare ämnesrubrik eller flytta en tråd till det forum där det lämpligen hör hemma och allt det är för att det ska bli lättare att hitta tråden man söker.Jag tror solklart att det finns en anledning till varför man ska använda citat-funktionen sparsamt, nämnligen läsbarhet. Om man citetar långa stycken hela tiden från föregående talare blir det så mycket text på en sida att man kan få svårt att hitta det man letar efter. Oftast hade det räckt om man bara citerade en del av personens forumsinlägg för att förtydliga vad man kommenterar. Åtminstone är det så jag har uppfattat det hela. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Att reglerna efterföljs är väl en sak men att hela tiden påpeka det här med sparsamt citat och redigera inlägget... Verkar lite väl överambitiöst. Har vad jag sett aldrig hänt innan nya forumvärdar tillträdde förtroendeposten.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Forumvärd
|
Jag förstår frustrationen, men att använda citat sparsamt står det ju om i reglerna:
http://www.sysidan.se/cldoc/rules.htm Om man som forumvärd gör en redigering måste man skriva varför, så vi måste påpeka varför vi gjort det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Jag har läst reglerna men nog finns det annat att bry sig om än sparsamt citat i inläggen. Löjligt!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Men hur är det med frågor om upphovsrätt?. Som jag förstod när det gällde baddamerna (tilda) så efterlystes det information om var man kunde få tag på mönster. En person blev redigerad ideligen medan en annan kunde fråga utan problem. Det har så vitt jag vet aldrig varit problem att efterlysa mönster tidigare. Var går gränsen?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Har varken tid eller energi till att diskutera detta.
Konstarterar bara att: Jag tycker att diskussionen blev "rumphuggen" det tycker inte du. Vi har olika åsikt ok. Kommer inte att avända "citat" mera. Finns risken att det tas bort, tar jag inte den risken. Vill att man ska kunna förstå diskussionen helt i framtiden också. Eftersom sökfunktionen är flitigt använd så kommer ju gamla trådar upp då och då. /Bibbi ps svarade 2 olika personer använde därför "citat" till den ena. Men jag hade ju kunnat skriva svart till.. och svar till.. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Jag håller med Bibbi. Om man blir smälld på fingarna för användandet av citatfunktionen kommer inte jag heller att använda det mera.
För övrigt tycker jag att det är rörigt i foumet nu med alla flyttade trådar hit o dit. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:08.

Forumvärdarnas uppgift är att hjäla Ulrika och Christer att se till att reglerna efterföljs och där vi ser att reglerna inte följts går vi in och justerar genom att till exempel ändra till en tydligare ämnesrubrik eller flytta en tråd till det forum där det lämpligen hör hemma och allt det är för att det ska bli lättare att hitta tråden man söker.
Hybrid-visning