![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Håller tvillingsömmen som janomes 1000cp syr?
Sitter med fingret på köp-knappen på SMD för en janome 1000cp....har funderat på den länge nu...
Egentligen har jag en maskin, en coverlock, som kan sy tvilling, trilling och kedjesöm, men det blir liksom aldrig av att jag trär/bygger om den. Inget jättearbete men jag försöker undvika att trä om när man är mitt i ett projekt och efter två tvillingsömmar ska sy vanlig overlock... Vilket säger en del..min vanliga symaskin kan sy med tvillingnål men den sömmmen håller inte så bra och är svårjusterad, på sistone iallafall, så jag blir mest sur när jag tillbringar tid med att sprätta och i värsta fall får kassera ett plagg. Spelar ingen roll vad jag gör med trådspänningen ...det blir för tight på avigsidan och efter några tvättar så går sömmen sönder...jätteirriterande: då man är tvungen att göra om...Känns inte så kul med saker man sytt och gett bort i present t.ex. Håller alltid tummarna för att det inte ska hända med just de plaggen. MEN- syr coverpro:n bra sömmar-har försökt luska lite här- de flesta verkar nöjda- men...? dvs håller sömmarna? Just nu har jag en hög med fina jerseyplagg att sy men drar mig för det då jag inte har lust att ge mig på tvillingnålen alt trä om overlocken... Så ge mig den sista anledningen att trycka på köp- knappen och ett bra argument att ge min oförstående karl som tycker att en maskin räcker....(förstår inte att overlock och symaskin kompletterar varandra...) För frågar jag honom så tycker han inte att det är något att tänka på...kan tänka mig att han blir sur om jag beställer en maskin till....Fast jag ser det som en för tidig julklapp... ![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:10.