Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > sysidan.se
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-09-07, 18:00   #13
gunnsan gunnsan är inte uppkopplad

Hej!

Hm, tycker jag känner igen den här diskussionen, den har vi fört förut i en annan tråd.
Som jag skrev även då så är det väl så att album-funktionen gör att man lägger in sina bilder i ett album där man tycker att de hör ihop. Sedan när man är klar med sitt album, så publicerar man det. I samma sekund blir alltså alla bilder tillgängliga och dyker upp bland nya bilder... och man får uppfattningen att det "väller in" bilder. Någon kan alltså under lång tid lagt in bilder, så var ska begränsningen sättas? Antal bilder i ett album får bara vara... vaddå?

Jag tycker kanske istället att man ska ha en begränsad antal album-funktion... för en del verkar inte veta att man kan fortsätta att lägga in nya bilder i befintliga album, utan lägger upp ett nytt album för varje ny bild de vill publicera! En bild per album, alltså. Det tycker jag är ett större problem om man vill titta på den medlemmens album. Man måste titta på "alla bilder" istället för att gå igenom ett album i taget.

Det där med "tre bilder" på samma sak (framsida, baksida och detalj)... har jag ett bättre förslag till. En bild räcker på samma föremål, eftersom det går utmärkt att göra en sammansatt bild som visar framsida, baksida och detalj. Då kommer det alltså bara in en bild istället för tre eller fler...

Se ett par tidigare diskussioner:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=5597
http://www.sysidan.se/forum/showthre...threadid=10240
(scrolla ner till slutet i denna tråd (sista sidan))

/Gunilla

Senast redigerad av gunnsan den 2008-09-07 klockan 18:20.
gunnsan är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:07.