Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Maskinstickning
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-08-25, 00:39   #1
sofiaengvall sofiaengvall är inte uppkopplad

Question Maskinstickning?

Hej! :)

Jag tänkte försöka lära mig att sticka med maskin. Har köpt en Knitmaster 323 som jag testat lite på. Nästan inget då jag snabbt kom fram till att jag behövde en ribb-tillsas för att kunna sticka ribbstickning...

Jag har nu fått tag i en SRP-20 som är en sådan som ska passa till maskinen. Jag tror jag fått ihop maskinen hjälpligt (plastbitarna och skruvarna för att sätta ihop den med stickmaskinen saknas men jag tror det fungerar med de två skruvar jag satt dit).

När jag nu sätter på båda slädarna och metallgrejen emellan (den som för tråden) och drar den över framställda nålar (pos B) så fastnar den övre släden (obj, ingen tråd). Jag får skruva bore trådförar-metall-grejen för att efter ruck & pill lyckas trycka bak nålarna till pos B igen. Den fastnar i nålarna i den övre bädden, inte ribb-bädden.

Jag har testat att sänka ner ribb-bädden och köra. Det fastnar då med. När jag byter till den vanliga trårförar-metall-biten så går det bra att dra den fram och tillbaka.

Vad gör jag? Kan det vara fel på trårförar-metall-grejen till ribbaren? Har bara manual på Danska. :(

Var hittar jag info om stickmaskiner på webben?

Tusen tack! :)

/Sofia
sofiaengvall är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:39.