![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Tänka på när man syr nackmudd på båtringad tröja?
Hej,
Sitter och försöker sy ditt nackmudd på en t-shirt med väldigt bred nacköppning, samt att den går ner rätt djupt jämfört med en vanlig t-shirt. Har sytt lite t-shirtar innan och det har gått okej, har förberett mudd och sedan dragit i den samtidigt som jag jämfört den mot ringningen på t-shirten. När jag gjorde det den här gången så blev mudden väldigt mycket förkort, när jag hade sytt dit mudden så såg det inte klokt ut, det blev liksom helt väckat för att mudden drog ihop sig så mycket. Så jag testade med lite längre mudd med samma resultat. Nu testade jag med jättelång mudd, 24cm längre än första mudden, då står den upp och ser ut som en krage. Jag funderar på om det blir annorlunda när man syr fast mudden när det handlar om en så stor båt/u-ringning. I vanliga fall så delar man ju upp nacken i fyra exakt lika stora delar, nålar fast mudden och syr fast. Funkar det på samma sätt? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:16.