![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
hoppstygn dubbla lager trikå
Sitter här och sliter mitt hår...
Jag fick en efterlängtad overlock i julklapp, pga tidsbrist har jag inte lärt mig den så bra ännu, har mest blivit sicksacksersättning på vävda bomullstyger. Tills nu, då jag äntligen skulle använda den till det den egentligen var tänkt till: trikåsömnad. Och den vill helt enkelt inte sy i mer än ett lager trikå. Ett lager går fint, men nyttan av den förmågan är ju inte så stor. Så fort jag försöker med två lager blir det fullt av hoppstygn, ibland inga stygn alls. Jag har trätt om, provat olika sömmar, olika pressarfötter, skrivat på trådspänning både hit och dit och jag fattar bara inte vad det är. Finns det nån snäll människa som har nån aning om vad det kan bero på? (Jag har en gammal Pfaff HL 788.) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:25.