![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Tillverkningstips till 1700-talskorsett
Hej hopp!
Snart är exjobbet färdigt och skaparlusten har åter börjat göra sig påmind... Nu ska det tillverkas ett styck tjusig 1700-talsklänning och till den behövs givetvis en korsett! Har tänkt mig modell A av Buttericks mönster med fyra olika korsetter. Har inte sytt en 1700-talare förut så nu undrar jag följande: 1. Hur ska man tänka med mått över byst? På 1700-talare väller ju byste över litegrann, så man kan ju inte riktigt gå efter sitt eget bystmått. 2. Hur påverkas kvalitén om jag kör en halvstålad korsett istället för helstålad, och var på korsetten är det mest ok att skippa skenor? (eller kör man helt enkelt varannan bort?) 3. Övriga saker att tänka på som är annorlunda mot viktoriansk korsettsömnad och som är lätt att göra fel på emottages tacksamt!!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:11.