![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Det här går ju bra, men...
Det här går ju toppen. Jag fattar inte att jag har avskytt stickning i alla år, men jag tror att förut så har jag stickat för att göra klart något och då går det alldeles för långsamt. Nu stickar jag för att ha något att göra med händerna framför tv:n och då går det jättefort.
Ok. Köpte ju 5 härvor garn för att sticka en kofta och jag skulle väl behöva ungefär en halv till för att få klart fram och bakstycke. Men, det har gått så bra, så jag har övergett planen på att bara göra ett linne, det ska banne mig bli en hel tröja. Frågan är bara hur mycket extra jag behöver. Om jag stickar fram och bakstycke på 5 1/2, räcker 4 1/2 till ärmarna då?? Jag köper ju garnet via internet och de säljer i jämna 5-tal och jag vill inte stå med 4-5 extra härvor över... //Kaja |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:03.