![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Råd om janome-maskiner
Jag undrar över dessa tre maskiner från Janome:
Easy Jeans, 3050 och Jubilee 85 Jag syr oftast i klädtyger, dvs. allt från stretchiga tyger och velour till många lager jeans (håller just nu på med ett par jeans till äldsta dottern). Jag vill ändå kunna sy gardiner och sånt, men det brukar ju gå på de flesta maskiner. Jag har hört mycket positivt om Easy jeans, men är sömmöjligheterna lika stora för 3050:an och 85:an vad gäller tjockleken av tygerna som för Easy:n? För vad jag förstår kan man reglera bl.a. pressarfotstrycket på Easy Jeans, men inte på de andra två. Å andra sidan har siffer-maskinerna många många fler sömval. Jag är väldigt ambivalent, jag vill ha en maskin som jag bara kan sätta mig vid och börja sy, inte kela och gulla med innan. Å andra sidan vill jag OCKSÅ kunna dekorera de kläder jag syr till barnen. Är 3050:an och 85:an kinkiga? Funkar det trots att man inte kan reglera pressarfoten, då man syr tjocka jeanssömmar, eller tunna tunna tyger? HJÄLP! (Och tips om andra maskiner av andra märken, ungefärlig prisklass 5-8000 mottages också) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:49.