Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Symaskiner > Allmänt om symaskiner
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-03-13, 10:59   #1
EmmaThePemma EmmaThePemma är inte uppkopplad

Råd om janome-maskiner

Jag undrar över dessa tre maskiner från Janome:

Easy Jeans, 3050 och Jubilee 85

Jag syr oftast i klädtyger, dvs. allt från stretchiga tyger och velour till många lager jeans (håller just nu på med ett par jeans till äldsta dottern). Jag vill ändå kunna sy gardiner och sånt, men det brukar ju gå på de flesta maskiner.

Jag har hört mycket positivt om Easy jeans, men är sömmöjligheterna lika stora för 3050:an och 85:an vad gäller tjockleken av tygerna som för Easy:n? För vad jag förstår kan man reglera bl.a. pressarfotstrycket på Easy Jeans, men inte på de andra två. Å andra sidan har siffer-maskinerna många många fler sömval.

Jag är väldigt ambivalent, jag vill ha en maskin som jag bara kan sätta mig vid och börja sy, inte kela och gulla med innan. Å andra sidan vill jag OCKSÅ kunna dekorera de kläder jag syr till barnen. Är 3050:an och 85:an kinkiga? Funkar det trots att man inte kan reglera pressarfoten, då man syr tjocka jeanssömmar, eller tunna tunna tyger?

HJÄLP! (Och tips om andra maskiner av andra märken, ungefärlig prisklass 5-8000 mottages också)
EmmaThePemma är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:49.