Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Mönster och klädsömnad > Korsetter
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-01-25, 16:55   #1
Bellossom Bellossom är inte uppkopplad

Framsnörd korsett

Hej! Ny på forumet. Alla ni duktiga korsettmakare, har ni några tips när det gäller framsnörda korsetter? Vilket mönster som passar bäst för anpassning? Har inte hittat något framsnört OCH axelbandslöst mönster efter ganska mycket letande. Finns lite framsnört här och där men det gäller mest lantliga pigklänningar från 1700-talet, alltid med axelband.

Orsaken till detta är att jag har köpt axelbandslös brudklänning och vill sy en korsett att ha under. Klänningen är dock snörd i ryggen och det blir ett glapp där huden/underkläderna syns. Vill inte ha en snörning ovanpå en annan. Visst, jag skulle kunna sätta in en "rygglapp" i själva klänningen, men jag tycker att det vore en pikant detalj om korsettyget syns i glipan! Man kan ju göra det både snällt vitt eller eller coolt vinrött/orange/cerise mm.

Dessutom måste den här frågeställningen vara aktuell eftersom brudmodet nu är mycket axellöst.
Märkligt nog är "underklädesmodet" i vanliga butiker typ Twilfit etc inriktat på ganska avskalade behå/trosor, nästan 70-talsstuk.
Bellossom är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:49.