![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#5 |
|
Jag har en AEG kondenstumlare, som har några år på nacken. Jag gör ren den två gånger om året. Då tumlar jag långt ifrån all tvätt, men massor med ludd blir det.
Jag lossar ett galler nertill under luckan. Sedan vrider jag ett vred på vardera sidan mot varandra. Sedan tar jag tag i ett handtag och drar ut kondensatorelementet. Elementet är som en låda med flänsar i och där brukar det vara fullt med ludd. Ta bort luddet försiktigt med en borste. Sedan brukar jag spola bort det sista med hård stråle. Man måste vara försiktig så att inte flänsarna skadas. Efter det skall elementet torka innan man sätter tillbaka det. Annar borde du kunna gå till närmsta vitvaruaffär och fråga. Lycka till! Senast redigerad av goldwing den 2008-01-10 klockan 18:36. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:10.