![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Virkade flasktomtar
Jag tänkte testa och höra om det är någon som har något mönster på virkade tomtar som man klär sina glasflaskor med och kan ställa fram på bordet vid jul, min mor har sådana och vill att jag ska virka fler så att jag och mina systrar kan få sådana till våra egna hem, de är rätt fula och charmiga, har tyvärr inte någon bild på dem ännu och har aldrig sett något liknande, de är nog tillverkade på sent 70-tal (ev tidigt 80).
Jag är inte något vidare bra på att virka så jag skulle gärna ha ett mönster att gå efter istället för att bara räkna maskor, de är virkade i två delar, en luva och ett ansikte och en virkad utåtstående näsa, sedan så har den även skägg. Någon som vet vad jag menar? Kan eventuellt ordna fotografi på dem om en månad.. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.