![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Bakning^^
Hej Hopp^^
undrar bara om ni där ute har lust att dela med er av lite bakrecept^^ själv går jag livsmedelsprogrammet (inrktning bageri och konditori) på gymnasiet så jag samlar mer eller mindre på recept^^ här har ni en av mina favvorecept: [COLOR=red]Gunillakaka med bär:[/COLOR] UGN:225 grader 175g smör/margarin 3 dl mjöl 1 dl socker 1 tsk bakpulver 1 tsk vaniljsocker 5 dl bär (eller äppelskivor, rabarber m.m.) Socker + ev. kanel, vaniljsocker, ingefära m.m. Smält smöret i en kastrull, ha i de torra ingredienserna. blanda till en "grynig" massa. häll över i en ungsform, behövs ej smörjas eller bröas!!! häll över bären och sockra över (bär som svarta/rödavinbär eller rabarber kan behöva rätt så mycekt socker medan hallon inte behöver lika mycket socker över sig...) Har man Äppelen på kan det vara gott att även ha på kanel, annat man kan "krydda med" är vaniljsocker, ingefära eller vad man har lust med/ tycker är gott... Grädda i ca 20 minuter, Servera som den är eller med vaniljvisp till... urenkelt och drar nästan ingen disk!!! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:48.