![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hur sy fickorna i en byxa?
Har fastnat... tänkte sy en par byxor till min 5-åring...tyget är inhandlat och jag tänkte använda ett mönster från Anita Gunnars "småbarnskläder" med lite modifieringar...
Men som det är med mönstren i den boken så måste man ju alltid rita om dem...och nu förstår jag inte hur jag ska sy fickpåsarna eller vad man ska kalla dem. Usel beskrivning...kan kanske lura ut hur man ska göra men om det blir fel...så blir jag och sonen ledsna...vi har inte hur mycket tyg som helst. Tänkte använda skogsluffarbyxorna som basmodell fast utan knädelning och ev. utan bakfickor. Någon som vet hur man syr framfickorna? Gärna ngn som har boken och som ser hur det är "beskrivet" där (och ritat)....Hur många ex. ska man klippa av delarna som hör till fickorna? Är inte så förtjust i den boken eg. Alla storlekar är alldeles för stora och så måste man jämt ändra allt.... Men nu orkar jag inte skaffa ett annat byxmönster..så...hjälp! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:29.