![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Min bror har skaffat en iPod, och pratade om att köpa en strumpa till den (dvs en liten påse som man har iPoden så att den skyddas mot repor). Jag har ju gått och blivit virktokig, så jag erbjöd mig omgående att virka en åt honom, och har nu hittat restgarner och virknålar hemma hos familjen. Så långt allt väl alltså - nu undrar jag bara hur jag ska få en början på projektet. Jag är inte tillräckligt virkvan för att min hjärna ska klura ut hur jag ska tnka, även om jag förstår att det här är en väldigt grundläggande sak...
Hur gör jag för att virka bottnen i påsen, för jag antar att det är i den änden jag ska börja? Sidorna kan ju virkas i en cirkel, påsen får ju sedan sin form dels av bottnen och dels av sitt innehåll, men bottnen bör ju vara 2-3 rader typ luftmaskor eller liknande som binder ihop de båda långsidorna med varandra. Virka sidorna först, och sedan fylla ut med en botten när man tycker att påsens längd är okej? Eller börja med botten, och hur virkar man då runt den för att få sidorna att resa sig som väggar runt den? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:32.