![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Stärka mellanlägg och...
Ska sy en festklänning. Går det att stärka mellantyg och få liknande effekt som med korsett? Alltså att den blir något stödjande men inte så mycket som en äkta korsett.
Hur i så fall gör jag? Har tänkt prova på lakanstyg i bomull där jag syr fast plastband på 4 ställen. Den ska till en festklänning (lätt satin i svart)utan axelband där överdelen är tajt och kjoldelen är kort men bred från höft. Om jag senare vill tvätta plaggen ska man kemtvätta eller ska jag tvätta i vatten och stärka sedan igen. Blir det fläckar av stärkmaterial och vilket stärkmedel rekommenderar ni? Vilken foder polyester eller acryl rekommenderar ni? Vad ska jag ha på plastbandets ändar så att det inte blir hål i tyg av vassa ändar? Det ska tyll till underkjol som lyfter upp kjolen från midjan. Hur rekommenderar ni jag ska sy den för bästa effekt? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:45.