![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Symaskin vägrar sy på E-Slöjds trikå
Hej igen!
Jag har skrivit hit tidigare om min symaskin (Pfaff Hobbymatic 919) som plötsligt började sy hoppstygn, och jag lämnat in det på service. Jag har nu krympt ner "problemet" och hittat det som orsakat problem: E-Slöjds trikåtyger. Allt annat VERKAR gå bra. Men även efter service så går det inte bra att sy på E-slöjds trikåtyger. Det varierar lite beroende på nål, generellt går det bättre ju tunnare nålen är, men även med 70-75 nål så får jag hoppstygn ibland. Med grövre nål så vägrar det ens sy, allt fastnar! Lite tråkigt, eftersom jag har köpt på mig mängder av e-slöjds trikåtyger, och det fungerade tidigare att sy på dem. Vad tror du jag ska göra? Fungerar det ok på dina maskiner med dessa tyger? Vilken nål använder du då? (Jag vill gärna att du just använt dessa tyger) Jag känner mig lite bleh, eftersom jag har tröttnat på att slösa med tyg för att provsy (sy runt på tyget), de kostar ju ganska mycket. Jag undrar fortfarande om symaskinen kanske har timingsfel trots allt? Jag lämnade in maskinen för service hos Symaskinsagenturen i Göteborg. Har någon månad kvar på service-garantin. Men det suger ju att åka in och ut igen hela tiden eftersom jag inte har bil. Tungt och gå långt och bära. Eller man kanske ska leta fram dra-kärran... (är så trött på att försöka förklara problemet, och inte verkar förstå mig, etc, försöka skylla på andra saker) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:23.