![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Inköpt en Overlock...
JA äntligen har jag införskaffat en overlock. Det blev en begagnad Huskylock 460ED. Väldigt överkomlogt pris med tanke på att jag ändå får 1 års garanti fastän den är begagnad.
Glad i hågen kör vi hem. Fixar maten och div andra hushållssysslor. Sneglar på köksbordet där den redan finns uppställd. Snart snart ska jag prova den........ Äntligen allt klart hemma o grabben sover o lugnet lägger sig. HMMMM jag har ju inga mönster (Ska på symässan i malmö på lörd och handla) Ahhhh grannen har en liten grabb på 1½ år. JAg lånar ett par joggingbyxor så att jag i alla fall kan sy nåt idag. Har en bit tyg sånt som är till tex jogging dressar. Det räcker!! Har lite problem med att få ut mönstret. Det är ju bara 20 år sen jag sist kopierade av ett annat klädesplagg. Klar ser bra ut lite att ändra vid linninge men det tar vi sen. Lägger upp tygresterna å nålar dig mönstret. JA äntligen klippedags... Klipp klipp. Sen är det framstyckets tur.. Nålar och ska precis börja klippa!!!!! NEJ NEJ NEJ Jag glömde tyget jag hade var ju inte DUBBELT. Men andra ord behöver jag 4 delar men då räcker ju inte tyget............ Snacka om att man vill för mycket så man glömmer så enkla saker.... Är för van vid att tyget alltid ligger dubbelt. Så nu sitter jag här med min fina overlock. Å JA den är ju fin att titta på men det hade varit roligare att kunna sy direkt på den... Letar i gömmer efter nåt annat tyg jag kan sy i. Hmm hittar ett jultyg med brun botten... Vad kan man göra med det?? Nu ska jag packa ner maskinen igen för det lär inte bli något sytt innan lördag när jag inhandlat div tyger o mönster. Gubben tittar lite undrande varför jag satt mig vid datorn när maskinen står på bordet. Men jag bara kollar tillbaka.... Orkar inte säga något... |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:34.