![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Idag sålde jag min fungerande overlock till en ganska ovan sömmerska.Både jag och köparen sydde på maskinen och konstaterade att den fungerade bra.
Jag berättade att det var viktigt att läsa instruktionsboken och att overlockar kan vara lite knepiga att trä. Efter ca två timmar ringer köparen upp mig och säger att maskinen har "hakat upp sig". Sedan hon hade trätt om maskinen slutade den fungera. Hon tog hit den och jag kunde konstatera att den ena griparen låst sig. Hjulet går inte hela vägen runt. Det är en Pfaff, och när man trär maskinen ska den stå i ett visst läge - markeras av två streck - vilket hon inte uppmärksammat. Jag kunde naturligtvis inte fixa det - nu blir det service som gäller. Vad tror ni? Är det mitt fel, eller är det kundens? Kanske har ni vana overlockare något tips? Det känns så dumt, för jag har verkligen älskat den maskinen. Den har fungerat som en klocka och så går den sönder (?) två timmar efter jag har sålt den. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:36.