![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Snörhål och spetstyg?
Jag håller på att sy mig en korsett som har ett lager spetstyg ytterst. Men när jag satte mig för att klippa ut spetsen så slog det mig att det kanske itne blir så bra vid snörningen att täcka med spets hela vägen ut i kansten.
Jag är lite rädd att spetsen traspar upp sig där jag sätter öljetterna. Spetsen är gjord i hal, sidenblank polyester och den är inte så där rasande tät och mönstret är för oregelbundet för att kunna utnytja befintliga hål i spetsen att sätta öljetterna vid. Jag har tänkt tanken att helt enkelt int låta spetsen gå hela vägen ut i kanten bak och sätta öljetterna bara genom den canvas som själva korsetten består av, men jag vet itne riktigt hur jag ska avsluta spetsen snyggt, återigen så att den inte traspar upp sig. På resten av plagget har jag väldigt breda sömsmåner av just spetsen för att undevika det, men det blir ju inte snyggt att vika in för mycket mitt på bakstycket, liksom... Någon som har några tips eller ljusa idéer? Någon som har gjort något liknand, kanske till och med? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:10.