![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
Jag tycker inte att ni som broderar med maskin skall behöva försvara er, varken med att det ligger mycket jobb bakom eller med att det är svårt för er att sy för hand. Maskinbroderi är helt enkelt en gren inom sömnad punkt slut.
Jag sysslar mest med lappteknik och jag har varit med om folk (inte här på Sysidan) som rynkar på näsan över att jag använder "lapptäckstyg" och inte gamla kläder. Enligt dem är det liksom inte på riktigt när jag tar "genvägar" på det sättet. Jag har också hört såna som säger "vad är det för vits med maskinbroderi, är inte poängen att man skall sitta ner och handsy?" Jo, menar jag, om det är det man vill, men vitsen med MASKINBRODERI kan ju knappast vara att sy för hand??!! På detta sätt kan allt som hänt sedan tidernas begynnelse ifrågasättas. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:05.