![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Sytrådsfråga
Jag har precis fått min symaskin lagad/servad.
Kvinnan i butiken anmärkte över att jag använder "budgettråd" (stora rullar) och säger att de tappar partiklar som kan skada maskinen. Det förstår jag fullt. Hon säger att jag ska använda Gutermann istället och försökte visa genom att nypa med fingrarna och dra tråd genom fingrarna och visa att det finns "stoft" på fingrarna. (vilket hon inte lyckades med egentligen) Men problemet, är att när jag personligen gjorde samma test härhemma (kom ihåg att jag ofta fick färgprickar/bitar på maskinen vid trådguiderna), på mina gutermann-trådar så fick jag mycket färgprickar/partiklar på mina fingrar. Och när jag testade mina "budget"-rullar (nästan alla är Dor-Tak) så fick jag ingenting i fingrarna. Då blev jag lite fundersam... Vad tycker ni att jag ska göra? Gå över till gutermann, även om de fäller för mig, eller fortsätta med mina Dor-Tak rullar ändå? Man kan ju börja undra, eftersom de ju säljer gutermann själva. Gäller polyestertråd. Jag tycker fortfarande bra om gutermann(med undantag för fällningen), bara det jag blev fundersam av detta här. Men det är stor skillnad i pris. 20 kr för en dor-tak rulle eller 60+ kr för en motsvarande gutermann. (symaskinen ifråga är Pfaff 919) |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:56.