![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
|
hejsan!
Usch vilken jobbig situation! Kan förstå att det känns j*vligt när man syr och grejar, dels för sin egen skull men också för mottagaren, och ser framför sig hur glada dom ska bli av gåvan och sen inte ens får ett tack! För man har ju verkligen satt ner mycket tid och eftertanke när man gör något personligt till någon... Men å andra sidan minns man ju själv när man kanske fått en oönskad gåva som man inte riktigt tyckt om... det är nästan lika knepigt det (säger ju inte att det du gjort inte skulle vara fint! Men alla är ju olika och tyvärr så uppskattas ju inte alltid ens omtanke.. ![]() Kanske det skulle vara en bra idé att, precis som någon föreslog, lite försiktigt fråga efter om dom tyckte om det du gjort sist och om dom verkligen vill ha nåt mer. Dom kanske bara glömt att tacka, vem vet? Du kan ju t.ex. säga "Jo förresten, vad tyckte ni om grejorna jag sydde till er sist? Är lite sysugen nu igen så jag undrar om det är nåt som ni kanske skulle behöva?" Är det verkligen då så att dina gåvor inte uppskattas, så ger du ju mottagaren en chans att artigt avböja då, och så vet du att du kan sätta ner din energi på något annat istället... Om du inte vill sy ågot åt dessa människor mer, så kan du kanske höra dig för om församlingen vill ta emot barnkläder? Hör inte själv till kyrkan så jag vet ju inte riktigt vad för slags verksamhet de har... Men det kan ju hända att dom vet av någon "behövande" familj som skulle bli jätteglad över dina barnkläder, så känns det också lite mer som en personlig gåva än att sy till frälsis. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:09.