![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#10 |
|
Jag vet inte om det är lite sent att svara nu?
Iallafall så tycker jag att det var ett bra tips du fick att du ska rådgöra med din doktor innan. Denne kan ju lättast avgöra om det är en bra idé eller inte. Att göra korsetter till sig själv brukar vara lite extra trixigt eftersom det är svårt att prova på sig själv. Om jag var du skulle jag köpa en skräddarsydd och be om mönstret/göra eget mönster efter den eller ta hjälp av en sykunnig kompis. Har man sned rygg blir påfrestningen lite annorlunda på korsetten skulle jag tro. Men så länge du är nogrann och har ett bra mönster att gå efter borde det bli bra. Ett tips är ju också att inte reducera tio cm som man brukar enligt konfektionstabellerna, utan kanske reducera 6cm om du ändå syr en själv och se hur det känns. Det låter kanske lite med 6cm, men det brukar man inte säga efter en timme eller två :P |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:34.