![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag håller på att lära mig att virka. Det är ju rätt enkelt har det visat sig... men en sak undrar jag över: Vad jag än virkar så känns det som tt det vrider sig. Jag har börjat med det allra enklaste - ett gäng luftmaskor och sedan vända tillbaka och virka fasta maskor fram och tillbaka tills jag har en rektangel. Men den vrider sig som sagt, två av hörnen viker sig uppåt och två viker sig neråt. Jag virkade ihop kanterna på den med målet att göra en liten nescesär, det funakde visserligen bra att göra så men två av hörnen viker fortfarande uppåt och två viker neråt. Sedan provade jag med något helt annat (jag vet inte ens om det går att göra så men jag chansade ![]() Jag använder virkgarn i bomull (8/4) och virknål strlk 3. Kan någon ge tips på vad jag gör för fel? Undrar Ilse |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:26.