![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Hjälp med engelsk stickbeskrivning
Jag ska sticka en bolero (kort tröja) till min studentklänning. Den är i ett stycke och man syr ihop den i sidorna. Här finns en rätt så liten bild:
http://www.folkwear.com/239.html Man börjar i ryggens nedre kant och stickar sig sedan upp över axlarna och framåt. Och redan i början blir det komplicerat. Så här står det i instruktionerna, efter att man lagt upp maskorna på stickan: "At each edge, inc 1 st every 4 rows, 1 time; every other row, 12 times - 74 (80,86) sts. Then at each edge, cast on 2 sts, 8 times; then cast on 4 sts, 5 times; then 5 sts. 1 time - 156 (162,168) sts. Work even for 28 (30,32) rows for sleeve opening." Jag förstår ingenting. Jag ska öka tills jag är uppe i 156 maskor (om vi väljer den storleken), och sedan ska jag sticka 28 rader för att forma ärmhålen. Men hur många maskor ska jag öka per rad? Kan någon göra det här till enkel, förståelig svenska? |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:12.