![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
lämpliga fjädrar till 1700-talare
Jag har börjat titta på att tillverka en 1700-talare istället för de victorianska korsetter jag gjort tidigare. Jag tänkte inte köpa ett mönster utan använda antingen den här danska generatorn eller ett mönster på ett livstycke som min syster har.
Vad jag har förstått om 1700-talare är att det är ännu tätare mellan fjädrarna än i victorianska. Så då undrar jag vad som är lämpligt. Jag tycker det borde bli ganska tungt att göra fylla en hel korsett med stålfjädrar, men jag är samtidigt tveksam till att använda plastic whalebone, eftersom det trots allt är plast. Å andra sidan så har ju venacava ett väldigt smal stål, tror ni det skulle funka bra? Om ni har andra tips på vad man ska tänka på med 1700-talskorsetter får ni gärna dela med er. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:00.