![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#2 |
|
Det finns mycket att säja om stickmaskiner. om man är road av att använda datorn som hjälpmedel då är det det allra roligste och enklaste men även det tar lite tid att lära sig.,
Jag tycker att man skall köpa en Silver reed elektronisk den fins för olika garner. En extra finstickare 830, för mycket tunna garner stickor 0-2.den har 250 m på bredden. en standard stickare 840 för medel tunna garner sticlkor 2-3,5. Har själv en sådan,har 200 masker en mellanstickare 860 för dom vanligaste handstickningsgarner stickor3-4,5 den har 150 masker. en grovstickare 890 för grova eller luddiga garner även mohair. Har själv en sådan. den har slutat att nytillverkas för tillfället.den har 110 masker. Detta är bara ungefärligt om det är ett mjukt och smidigt garn kan man glida lite över gränserna. General agent i sverige www.olax.com här kommer en stor tysk som har bra priser www.strickapparate.de Om du verkligen bestämmer dig att du skall skaffa en då är du välkommen till mej och titta hur mitt fungerar .Silver reed är det bästra märket idag. dom har även enkla manuella maskiner du bör ialla fall titta på hur maskinerna fungera Min840 +en resårbädd sk dubbelbäd,spets släde och datagrogrammet Designa knit pro 7 svenska kostar ca 35.000:- du kan köpa från tyskland ca 28.000:-. men jag vet inte om man kan ladda ner den svenska språkfilen efteråt. och så kan man inte få hjälp från butiken. och det kan strula i början .Olax har 1 återförsäljare i göteborg.www.piasi.nu/stickmaskiner/index.htm Har kollat i deras hemsida ca 30.000:- Jag tycker nog att återförsäljaren i göteborg har bästa erbjudandet dessutom ingår stickskola på video.Det kan behövas Det är 2 storlekar i stickor på varje maskin. Det bästa är garn på coner som är smidig att löpa i maskinen. annars måste man sjäv göra coner eller nystan och eventuellt vaxa garnet. På mina kan du sticka runt om du har dubbelbäden men bara slätstickning. du kan mata 2 färger sammtidigt så blir det ett 2-färgsmönster/2-färger samma varv Farise. I jag kan sicka jaguard med upp till 6 färger samma varv med programmet.men det blir alldeles för tjock med alla dessa trådar på baksidan. ränder kan du alltid göra. det du inte kan göra är en intagnig mitt i ett stycke utan bara i kanterna . Fråga mera om du behöver. Senast redigerad av axyzvslut den 2006-11-14 klockan 13:46. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:35.