![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Totalt bortgjord
Vill bara berätta vad jag har lyckats med i veckan...
Blev medbjuden på lappteknikkurs i torsdags och såg verkligen fram emot detta. Bara för att jag skulle ha något att ta med och fortsätta sy på på kursen sätter jag mig på onsdagskvällen och börjar sy ett månadstäcke med 12 olika rutor med applikationer. Allt går jättebra ända tills jag får för mig att byta stygn, helt plötsligt börjar maskinen bete sig väldigt elakt mot mig. Den syr två stygn och sedan är det precis som att nålen sticker i tyget snett och det blir världens fågelbo på undersidan. Blir lätt !! irriterad, trär om under tråden en gång, två gånger, tre, fyra... blir mer och mer förbannad och funderar hur jag ska lösa kursen eftersom vi tar med våra egna maskiner dit. Torsdag lunch lämnar jag in maskinen hos symaskinsreparatören där jag köpt min maskin för ett år sedan... förklarar problemet och vad jag försökt att göra för att lösa det hela. Säger dessutom att det vore fantastiskt om han hann med att titta på den innan kl 15 när jag slutar jobbet. Jodå, han hinner. KL 15 åker jag och hämtar maskinen. Symaskinsreparatören ser lite lätt road ut när jag frågar vad felet var.Då säger han: Ok, du trädde om undertråden, men övertråden då?? Tråden hade hoppat ur en ögla när jag backade ett stygn... Ridå!!! Kursen var jätterolig, och maskinen skötte ig hela tiden! |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.