Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Övriga forum > Fritt Forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2006-10-27, 08:16   #1
sy-sara sy-sara är inte uppkopplad

Totalt bortgjord

Vill bara berätta vad jag har lyckats med i veckan...

Blev medbjuden på lappteknikkurs i torsdags och såg verkligen fram emot detta. Bara för att jag skulle ha något att ta med och fortsätta sy på på kursen sätter jag mig på onsdagskvällen och börjar sy ett månadstäcke med 12 olika rutor med applikationer. Allt går jättebra ända tills jag får för mig att byta stygn, helt plötsligt börjar maskinen bete sig väldigt elakt mot mig.
Den syr två stygn och sedan är det precis som att nålen sticker i tyget snett och det blir världens fågelbo på undersidan. Blir lätt !! irriterad, trär om under tråden en gång, två gånger, tre, fyra... blir mer och mer förbannad och funderar hur jag ska lösa kursen eftersom vi tar med våra egna maskiner dit.
Torsdag lunch lämnar jag in maskinen hos symaskinsreparatören där jag köpt min maskin för ett år sedan... förklarar problemet och vad jag försökt att göra för att lösa det hela.
Säger dessutom att det vore fantastiskt om han hann med att titta på den innan kl 15 när jag slutar jobbet.
Jodå, han hinner.
KL 15 åker jag och hämtar maskinen. Symaskinsreparatören ser lite lätt road ut när jag frågar vad felet var.Då säger han:
Ok, du trädde om undertråden, men övertråden då??

Tråden hade hoppat ur en ögla när jag backade ett stygn... Ridå!!!

Kursen var jätterolig, och maskinen skötte ig hela tiden!
sy-sara är inte uppkopplad   Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:57.